(VIDE0): TERKINI! Lelaki BƏrani Tak Pakai M4sk Di Stesen Minyak & Cuba Nak Pr0v0k Dengan P0lis, Terpelajar Pula Tu

Tak pakai M@sk lepas tu cuba nak pr0v0k dengan p0lis,lepasan degree tapi bahasa mulut pu@ka,ada niat pula tu nak lƏmpang p0lis,dah la misai tu tumbuh tak sekata,harap mak dia tak bagi pinjam lagi kereta tu,juga mak dia perbetulkan balik bahasa baik2 sikit atau memang bahasa seharian dalam rumah tu???. Lihat vide0 di bawah, bahasa mu lut tak sepadan dengan lepasan degree..

INI ANTARA REAKSI NETIZEN:

“Ramai Je Angg0ta P0lis pangkat rendah ni ada d3gree.. cuma menteliti masyarakat.. “ala dia pangkat bahawan je”.. hmm pengaruh cerita gerak khas je ni… Pakai m@sk.. kalau betol orang berilmu x bercakap macam tu… Kita sendiri boleh nilai.. jenuh tunggu sampai habis vide0 ni..”

“Tak guna kalau kau ada ijazah m4ster phd pun, kalau undang2 per4turan yg senang pun tak boleh nk ikut..Kau ingat p0lis suka ke nk k0mpaun 0rg?? Dh kerja dia.”

“Kau pakai pel1tup muka, masuk kedai imbas my sej4htera, per1ksa suhu badan, tak ada siapa nk kacau kau la..Benda yg senang mcm ni pun kau tak boleh nak ikut, kau boleh pergi jah4nam dengan kau punya ijazah.”

“KLU x nak kena s4man, ikut lah und4ng2. Und4ng2 kata kena pakai m4sk, kena pakailah. P0lis tak s4lah, p0lis menjalankan tugas.”

“bljr tggi tapi ttp tk pandai..bahasa pn melambangkn keperibadian..el0k bahasa elok lh keperib4dian…”

SUNGAI SIPUT: Seorang lelaki dalam rakaman vide0 tular yang dilihat cuba melakukan pr0v0kasi terhadap se0rang pegawai p0lis dalam kejadian di Kampung Muhibbah di sini kelmarin, dikenakan k0mpaun RM1,500 kerana tidak memakai pel1tup muka.

Ketua P0lis Daerah, Superintenden Mohd. Khaizam Ahmad Shahabudin berkata, lelaki berusia lingkungan 30-an itu dik0mpaun selepas didapati mel4nggar pr0sedur 0perasi standard (S0P) ketika berada di tempat awam.

Katanya, selain tidak memakai pel1tup muka, lelaki itu juga tidak mendaftar MySej4htera dan melakukan imb4san suhu ketika masuk ke premis berkenaan.

“Tindakan lelaki itu dikƏsan semasa pasukan pemantau S0P diketuai Ketua P0lis Ba1ai Sungai Siput Utara, Inspekt0r Abdul Wahed Hamid sedang melakukan pemantauan di kawasan tersebut.

“P0lis telah memberi t3guran dan nasihat kepada lelaki itu namun dia bukan sahaja tidak mempedulikannya malah mempers0alkan tugas mereka,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Mohd. Khaizam berkata, selain lelaki itu, pemilik premis juga dikenakan k0mpaun RM1,500 kerana membenarkan individu masuk ke dalam premis tanpa mematuhi S0P.

Katanya, semasa k0mpaun dikeluarkan, lelaki itu juga cuba melakukan pr0v0kasi terhadap Abdul Wahed dengan membuat rakaman vide0 namun tidak diendahkan 0leh pegawai terbabit.

“Bila dia buat rakaman vide0, bagi saya ia bagus kerana dia sendiri mengaku kesa1ahan yang dilakukannya dan beritahu jika l4nggar S0P, maka p0lis akan ambil tindakan tƏgas.

“Jadi, saya nasihatkan 0rang ramai mematuhi S0P yang digariskan semasa berada di tempat awam yang mana p0lis sama sekali tidak berk0mpr0mi bagi apa kesalahan pelangg4ran S0P ketika ini,” katanya.

Terdahulu, tul@r dalam media s0sial dua rakaman vide0 masing-masing berdurasi dua minit 34 saat dan satu minit 49 saat yang dirakam se0rang lelaki sambil melakukan pr0v0kasi terhadap se0rang pegawai pl0is.

LIHAT VIDEO DIBAWAH:

sumber: UTUSAN ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*